ASIANTUNTIJABLOGIMME
Matkailupalveluiden tarinat tuotteeksi
Olimme mukana järjestämässä Tarinasta tuotteeksi -työpajaa, jossa autoimme matkailualan yrittäjiä ideoimaan, muotoilemaan ja tuotteistamaan palveluitaan palvelumuotoilun keinoin. Ohessa vielä muutamia ajatuksia muotoilusta, matkailusta, tuotteistamisesta, palveluista ja työpajailusta. Palveluilla ja matkailulla
Palveluiden tuotteistaminen – abstraktista konkretiaan
Palvelumuotoilun ja asiakaslähtöisen tuotteistamisen voimavarana ovat asiakaslähtöisyys ja asiakaskeskeinen ajattelu. Jälkimmäinen yhdistetään usein nimensä mukaisesti tuotteisiin ja konkretiaan, mutta myös palveluita voidaan tuotteistaa, asiakaslähtöisesti. Palveluiden tuotteistamista saatetaan vierastaa, koska pelätään että
Palvelumuotoilu osana digitalisaatiota
Mukava nähdä, että palvelumuotoilu, asiakaslähtöisen ajattelun yhdistelmänä on viimein löydetty suomalaisissa yrityksissä. Viimeaikojen uutisoinnissa on nimenomaan noussut esille digitalisaatio ja palvelmuotoilu; Palmu ja Solita yhdistyy sekä Ixonoksen ja Interquestin yhteistyö. Näiden ohella