ASIANTUNTIJABLOGIMME
Muotoiltu työntekijäkokemus
Maailmalla yritykset ovat jo löytäneet muotoilun ja työntekijäkokemuksen mahdollisuudet toiminnassaan. Kansainvälisistä brändeistä esimerkiksi Coca-Cola on hyödyntänyt palvelumuotoilua HR:n toimintojensa kehittämisessä. Monessa yrityksessä työntekijöiden onkin huomattu olevan yrityksen tai organisaation tärkein voimavara, kilpailutekijä, josta
Empatiaa kehittämässä. Osa 1 – työkaluja empatian kehittämiseen
Empatia on tärkeä työkalu niin ihmiskeskeisessä suunnittelussa kuin asiakaslähtöisten palveluiden ja tuotteiden muotoilussa. Onpa empatian mahdollisuudet huomattu myös liiketoiminnassa, johtamisessa, innovoinnissa, ongelmanratkaisussa että työelämän taitona. ”When you show deep empathy
Palvelukonsepti – ideoista kokonaisuudeksi
Puhuttaessa palvelukonseptista, tarkoitetaan sillä yleensä suunnitellun palvelun kokonaiskuvausta tai luonnosta, jossa käydään yksityiskohtaisesti läpi palvelun keskeinen idea. Palvelun konseptoinnilla pystytään rakentamaan yhteinen näkemys palvelusta, kuten kenelle palvelu on tarkoitettu, mitä hyötyä
Vinkit onnistuneeseen työpajaan
Työpajojen järjestäminen ja fasilitointi ovat palvelumuotoilijalle arkipäivää. Työpajan järjestäminen vaatii kuitenkin paljon etukäteisvalmisteluita ja taustatyötä. Ohessa muutama perusasia, jotka ovat mielestämme jokaisen onnistuneen työpajan perustana: Valitse työpajalle selkeä teema
Tehdään siitä prototyyppi!
Palvelumuotoilu -tiimimme otti hiljattain osaa Future City Challenge 2018 -kaupunkihaasteeseen, jossa pyrimme ratkaisemaan Oulun kaupungin asettaman haasteen, miten roskat saadaan roskikseen eikä sinne ja tänne. Ratkaisun tuli hyödyntää mm. IBM